Nexus Energía i Grupo Humanitas impulsen l’autoconsum solar en els seus centres educatius

Nexus Energía i Grupo Humanitas han signat un acord aquesta setmana per a la instal·lació d’autoconsum d’energia solar a tres dels seus centres educatius de Madrid, Humanitas Bilingual School Tres Cantos, Humanitas Bilingual School Torrejón i Colegio Legamar, ubicat a Leganés. Aquesta col·laboració permetrà la instal·lació de panells fotovoltaics per fomentar l’estalvi energètic i econòmic a cadascun d’aquests centres educatius, a més d’impulsar la divulgació, entre l’alumnat i les seves famílies, sobre què és l’autoconsum, com funciona i els seus beneficis.

En la signatura dels contractes entre la comercialitzadora d’energia i el grup de col·legis han assistit els batlles dels seus municipis i Directors de l’Àrea Territorial de la Conselleria d’Educació, Jesús Moreno i José Carlos Fernández Borreguero (Tres Cantos), Ignacio Vázquez i Jorge de la Peña (Torrejón de Ardoz), i Santiago Llorente, (Leganés). Tots han reafirmat la seva satisfacció per l’aposta de l’educació per l’energia verda i han posat en valor la importància d’aquestes iniciatives en l’àmbit educatiu i l’aposta del govern de la Comunitat de Madrid en això.

Estalvi energètic i econòmic des del primer dia

El projecte d’autoconsum de Nexus Energía permetrà generar entre el 20% i 28% de l’energia que consumeix cadascun dels centres educatius del Grupo Humanitas i permetrà reduir les emissions de CO2 dels tres centres fins en 84.100 kg/any i, per tant, minimitzar la seva empremta ambiental. Cada instal·lació fotovoltaica aportarà un estalvi econòmic global de 154.900 euros en la factura de la llum en 25 anys.

“Estem molt satisfets amb aquesta aliança que ens permet desenvolupar iniciatives lligades al nostre Projecte Educatiu i que recull els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) que, així mateix, formen part de la planificació estratègica dels nostres centres, i desenvolupar accions que ens permetin inculcar aquesta conscienciació sobre la sostenibilitat energètica en els nostres alumnes”, comenta Jaime García, President del Grupo Humanitas.

“Estem molt orgullosos de poder iniciar aquest camí conjuntament per impulsar l’energia verda en les instal·lacions educatives i conscienciar a les noves generacions sobre la importància d’apostar per un sistema energètic que sigui sostenible, segur i econòmicament competitiu. Apostar per l’autoconsum és la millor garantia per incrementar la generació de renovables i fer-nos menys dependents de la volatilitat del preu de la llum”, sosté Jon Macías, Director Corporatiu Comercial de Nexus Energía. “El nostre model d’autoconsum suposa un estalvi des del primer moment, permet fomentar l’ús de l’energia verda i, en acabar el contracte, les instal·lacions passaran a ser de l’escola”, afegeix.

Sobre Nexus Energía

Nexus Energía és un grup líder en la comercialització d’energia elèctrica i gas natural i la representació de productors en el mercat amb presència internacional a Portugal i Mèxic. Fundada l’any 2000 per una desena de companyies locals de tot el territori espanyol amb gran tradició en la distribució d’electricitat. La companyia subministra electricitat i gas natural a més de 32.000 llars i a més de 26.000 empreses a Espanya. Amb un equip de més de 190 empleats, Grupo Nexus Energía gestiona 14 TWh i factura prop de 1.000 milions d’euros anualment.

La companyia va ser pionera en fomentar l’energia verda i avui és líder en la representació de productors d’energies renovables, amb més de 17.500 plantes representades. La companyia aposta per fomentar la sostenibilitat energètica i implicar els seus clients en el canvi cap a un nou model energètic, promovent el consum d’energies renovables. Nexus Energía treballa per acostar l’energia a les persones i a les empreses de manera fàcil i empoderar-les perquè puguin usar-la de forma responsable.

Sobre el Grupo Humanitas

Grupo HUMANITAS està format per dos col·legis concertats de nova creació ubicats en les localitats de Tres Cantos i Torrejón de Ardoz, ambdós fundats en el curs 2010_2011. L’any 2019 el Col·legi privat Legamar, fundat l’any 1981 s’uneix al grup Humanitas, tots ells participats i gestionats pel Grup Educación y Sistemas.

Els nostres centres fonamenten el seu caràcter propi en la importància de formar persones lliures, madures, felices, responsables i amb esperit crític, que puguin afrontar els reptes de la societat actual i futura a través d’un desenvolupament metodològic fonamentat en els principis de les metodologies actives en les quals es troba format l’equip docent de tots els nostres col·legis.

Els nostres centres compten amb l’acreditació +500 del model EFQM. (Col·legi Humanitas Bilingual School Tres cantos i Col·legi Humanitas Bilingual School Torrejón) i acreditació +300 del model EFQM (Colegio Legamar).

Informació de contacte